ارسال پاسخ

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2207

pvc-asso.ir

جلوگیری از زردشدگی زیره کفش  PVC

برای جلوگیری از زرد شدن زیره کفش ابتدا باید دلایل تغییر رنگ و زرد شدن زیره کفش را روشن کنیم، سپس روش ها و راهکارهای مناسب برای حل مشکل را بیابیم.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: PVC به علت عملکرد عالی و هزینه پایین در تولید کفش استفاده می شود، در زیره کفش سفید اغلب پدیده تغییر رنگ و زردشدگی مخصوصا در تابستان و دمای بالای هوا مشاهده می شود.

 

 برای جلوگیری از زرد شدن زیره کفش ابتدا باید دلایل تغییر رنگ و زرد شدن زیره کفش را روشن کنیم، سپس روش ها و راهکارهای مناسب برای حل مشکل را بیابیم.

 

  1. رسوب
    از آنجا که مقدار زیادی از پلاستی سایزر (60 -100  PHR)  در کفش اضافه می شود و سازگاری نرم کننده مایع ( به خصوص پارافین کلرینه شده، پارافین مایع و روغن سفید) با  PVC خیلی خوب نیست، زمانی که دما افزایش می یابد، روی سطح مواد کفش رسوب می کند در نتیجه زیره کفش زرد می شود


    استفاده از نرم کننده های با وزن مولکولی بالا و سازگار با  PVC  مانند نرم کننده های پلی استر، استفاده از پودر کلسیم high visual، افزایش پراکندگی و جذب روغن، کاهش استفاده از صابون های استئاریک و روان کننده های اسید استئاریک، استفاده از روان کننده های استر پلی اول و رزین  ACR را افزایش دهید.

  2.  

     

    2. آلودگی سرب
    زمانی که دما در تابستان بالاست، در استابلایزرهای نمک سرب به ویژه پودر چند نمک و نمک دیکرویک آلودگی سرب اتفاق خواهد افتاد که باعث زرد شدن و تغییر رنگ خواهد شد.


    مواد افزودنی برای تولید زیره کفش را با نمک استابلایزر سرب یا استابلایزرهای کلسیم زینک جایگزین کنید. دمای انبارش را کاهش دهید

  3.  

     

    3. عدم پایداری  PVC منجر به تغییر رنگ از سفید به زرد و نارنجی و قهوه ای تا سیاه می گردد. پایداری را می توان به پایداری نوری ، حرارتی و پایداری در برابر اکسیژن تقسیم کرد.
  4.  

     

    استابلایزرهای با کیفیت بالا را جایگزین کنید یا میزان استابلایزر را افزایش دهید از جاذب های UV مناسب استفاده کنید. انتی اکسیدان اضافه کنید.
  5.  

     

    سه فرمول مرجع برای زیره کفش

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد